Суббота
23.11.2024
14:58
Категории раздела
Мои файлы [439]
Сторінка психолога [4]
ФІНАНСОВА ДІЯЛЬНІСТЬ [6]
Установчі документи [6]
ФОРМИ ЗДОБУТТЯ ОСВІТИ [1]
ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ [2]
Вход на сайт
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0
    КЗ "Мануйлівська ЗОШ І-ІІІ ступенів"
    Главная » Файлы » Мои файлы

    10.04.20 5 клас музичне мистецтво
    10.04.2020, 07:53

    Тема. Єдність музики і слова.

              На сьогоднішньому уроці відома українська народна пісня «приведе» вас до нового літе­ратурного жанру — повісті Володимира Короленка «Сліпий му­зикант».

    Ми послухаємо два фрагменти повісті, кожний з яких «зву­чить» музикою, пов'язаний з нею і відображає взаємодію музики та слова.

    Події повісті російського письменнику позаминулого століття Володимира Короленка «Сліпий музикант» відбуваються в Украї­ні. Головний герой — хлопчик Петрусь з українського шляхетного роду — сліпий від народження. Завдяки турботливому ставленню рідних, друзів та особливо дядька Максима Петрусь не почувався знедоленим, лише гостріше за інших сприймав звуки навколиш­нього світу.

    Неабияке враження справили на Петруся українські народні пісні та гра на сопілці пастуха Йохима.

    4. Слухання фрагмента повісті В. Короленка «Сліпий музикант».

    https://www.youtube.com/watch?v=TCPEHeiqDQk

    Запитання до учнів.

    • Яка українська народна пісня згадується в повісті?
    • Як автор повісті описує звучання пісні «Ой на горі та й жен­ці жнуть»?
    • Як описано її вплив на слухачів — героїв повісті?

    Учитель ілюструє відповіді учнів.

    «...Максим Яценко заслухався журної мелодії. В його уяві, ви­кликана чудесним мотивом, що дивовижно зливався зі змістом пісні, спливла ця картина, немов освітлена меланхолійним від­блиском сонця. На мирних ланах, на горі, беззвучно схиляючись над нивами, видніються постаті женців. А внизу безшумно прохо­дять загони, один за одним, зливаються з вечірніми піснями до­лини... »

    • А як впливає на вас пісня «Ой на горі та й женці жнуть»?
    • Які картинки зринають у вашій уяві?
    • На які роздуми налаштовує вас ця пісня?

    Запитання до учнів.

    • Чому дядько Максим (один з героїв повісті) заохочував ін­терес Петруся до української народної пісні?

     

    • Яке враження справила на слухачів імпровізація сліпого музиканта Петрика? Чому? Пригадайте.

    «...Присутніх одразу захопила глибока щирість вираження по­чуттів... через імпровізацію, яка лилася з-під рук сліпого музи­канта. Багата кольорами, гнучка й співуча, вона бігла дзвінким струменем, то здіймаючись урочистим гімном, то розтікаючись за­душевним сумним наспівом. Здавалося часом: то буря лунко гри­мить у небесах, розкочуючись у безкінечному просторі, то лише степовий вітер дзвенить у траві, на кургані, навіваючи тривожні спогади про минуле.

    ...Здавалося, що ця могутня імпровізація, яка так вільно лила­ся з душі музиканта, раптом обірветься... Але звуки росли, міцніли, ширшали, ставали все більш і більш владними, захоплювали та об'єднували серця слухачів, що завмерли...

    Здавалося, ніби щось вибухнуло над залою, і кожне серце трем­тіло, ніби музикант торкався його своїми руками, які швидко ру­халися. Він давно вже припинив гру, але зала продовжувала мов­чати.   

    ...Так дебютував сліпий музикант».

    Гра «Композитор».

    Учитель. Уявіть, що ви — музиканти.

    — Спробуйте поімпровізувати. Заспівайте мелодію у різних ва­ріантах: повільно й сумно, рухливо й весело, пісенно, танцюваль­но, як марш тощо.

    • Як потрібно виконувати пісню, щоб вона схвилювала слу­хачів?

    Домашнє завдання.

    Слухати музику на власний вибір. Спостерігати за змістом, ха­рактером її звучання. Підготувати приклади прозаїчних творів; про музику та музикантів.

     

     

    Категория: Мои файлы | Добавил: srggdzh
    Просмотров: 191 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 0
    Имя *:
    Email *:
    Код *: