Українська мова
Контрольна робота з теми «Складне речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку. Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності».
Д/З. Написати контрольну роботу
Тести
1. Речення Стояла тиха і по - своєму хвилююча година згори на верховіття лісу опускався сизий присмерк а внизу з - під кожного куща виповзав туман, тому здавалось що над землею коливалися два неба
(М. Стельмах) складається з ( розділові знаки опущено):
А. трьох частин ; Б. чотирьох частин; В. п’яти частин; Г. шести частин.
2. Прочитати речення та вибрати правильну характеристику( розділові знаки опущено): Щоб не збити каламуть Іван обережно зануряв відро місяць гойдався над вінцями поки не вихапував його й не ніс до хижі ( І. Чендей)
А. складне речення із сурядним і безсполучниковим зв’язком;
Б. складне речення із підрядним та безсполучниковим зв’язком ;
В. складне речення із сурядним, підрядним, безполучником зв’язком;
Г. складне речення із сурядним і підрядним зв’язком.
3. Позначте речення із сурядним і безсполучниковим зв’язком:
А. Синіє небо, пливуть і пливуть по ньому хмарини, зеленіють на землі гаї та діброви, мріють у тремтячому мареві далекі села, пахне дозрілими хлібами, і тихо - тихо всюди, і тільки пісня тужить та скаржиться ( Г. Тютюнник).
Б. На порозі вислуховуєм ще трохи стогнання самої хазяйки, і тепер ми певні, що наша знайомість з наметом міцна: ми посіяли в людях свій образ, нехай тільки тепер росте… ( М. Коцюбинський).
В. Там я творю її наново - і тоді здається мені, що ще більше права маю на неї( М. Коцюбинський).
Г. Ліс був смерековий, видно, планово саджений, бо смереки заступали одна одну, як солдати в рядах, і творили своєрідні тунелі ( І. Вільде).
4.У якому реченні поєднано безсполучниковий і підрядний зв'язок?
А. З-над річки лине пісня голосна, а тут, біля гостинної веранди, іде безкровна лагідна війна червоної та білої троянди ( М. Рильський).
Б. Тихо розмовляли, наказували, як бути з хлібом, що треба продати, що купити, чим засіяти пари і що сіяти по озимині (С. Скляренко).
В. Легко й радісно зітхнув густий хуторський парк із столітніми дубами, тихо забриніли маленькі шибки в низенькій хаті - землянці, що притулилась самотня до панського парку( С. Васильченко).
Г. Перевіяв Силентій підситком увесь попіл, але червінців не знайшов: викапали вони золотою крівцею у святу землю (Г. Тютюнник).
5.Усі типи зв’язку (безсполучниковий, сурядний і підрядний) характерні для речення.
А. Пропасниця тіпала, гарячка палила вогнем, а в грудях так кололо, що Остап на превелику силу діставав собі воду (М.Коцюбинський).
Б. Мати, що якраз готувала сніданок, мимоволі задивилась на ранкове світило: нічого кращого в світі немає за схід сонця! (О. Гончар).
В. Пам'ять наша – глибокий чарівний колодязь, на дні якого затонуло синє небо (Є. Гуцало).
Г. У гущавину бору долітали з міста передзвони, і, можливо, не один звір, нашорошившись, слухав одноманітне гудіння і мчав потім, сполоханий, в такі хащі, де давно не ступала людська нога (А. Шиян).
6. Складним із безсполучниковим, сурядним і підрядним зв’язком є речення.
А. А в цей час наді мною твориться диво: хтось невидимий смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли, як скрипки
(М. Стельмах).
Б За коліями, супроти депо, біля колодязя під дашком стояла черга з цеберками і коромислами, і той, хто тяг воду, довго крутив корбу: колодязь був глибокий (Гр. Тютюнник).
В Вишку стало розхитувати, і була загроза, що впаде і хату Чабанисі розвалить (О. Гончар).
Г Загадка – це чарівний світ поетичної таємниці, і в цьому світі мороз поєднаний з весною, що виступає прекрасною руйначкою всіх його мистецьких та господарських звершень (Є. Гуцало).
7-8. Яке із речень відповідає поданій схемі? ( розділові знаки опущено):
[ ], (...), (...), (...),(…),(…). Зробити повний синтаксичний розбір цього речення
А. Коли б спитав мене хто-небудь яку музику любив у ранньому дитинстві який інструмент яких музик я б сказав що більше за все я любив слухати клепання коси (О.Довженко).
Б.З ції хвилини все те що він бачив навколо себе чув і відчував повнилося для нього новим змістом йому ніби вставили інші очі і він ними бачив тепер те чого раніше не помічав йому ніби підмінили душу і він відчував те про що раніше не здогадувався ( Г.Тютюнник).
В. Ми милуємося природою і те що в кожного з нас у ці хвилини відкриваютьсясерця на зустрічкрасі здружує нас (В.сухомлинський)
Г. Страшні слова коли вони мовчать коли вони зненацька причаїлись коли не знаєш з чого їх почать бо всі слова були уже чиїмись (Л.Костенко).
9. Текст - це...
А. Група слів, словосполучень та речень;
Б. Висловлювання, що складається з кількох речень;
В. Група речень, об'єднаних темою та головною думкою;
Г. Кілька мікротем.
10. Розрізняють такі типи мовлення:
А. Розповідь, повість, опис;
Б. Опис, оповідання, роздум;
В. Розповідь, опис, роздум;
Г. Роздум, вірш, розповідь.
11. Розрізняють стилі мовлення:
А. Розмовно-побутовий, офіційно-діловий, науковий, художній, церковний, публіцистичний;
Б. Розмовно-побутовий, науково-діловий, науковий, художній, церковний, публіцистичний;
В. Побутовий, офіційно-діловий, науковий, художній, церковний, публіцистичний;
Г. Розмовно-побутовий, офіційно-діловий, розповідний, художній, церковний, публіцистичний.
12. Визначте тему та головну думку тексту
А. Історія помідорів. Помідори багаті на поживні речовини;
Б. Помідори. Помідори є отруйними;
В. Спроба отруїти президента. Роль британської розвідки;
Г. Джордж Вашингтон - американський президент. Помідори багаті на вітаміни.
Понад 300 років помідори були лише декоративною рослиною, вони навіть вважалися отруйними. З історії відомо, що особистий кухар американського президента Джорджа Вашингтона був підкуплений британською розвідкою і намагався отруїти голову держави, додаючи йому в їжу... помідори. Сьогодні відомо, що вони багаті на вітаміни, каротин, мінеральні речовини.
Виконані завдання надіслати мені на електронну пошту milena1@i.ua
|