"Цікава орфографія"
9 клас
Тема: Правила написання слів разом, окремо, через дефіс
1. Ознайомитися із правилами "Складні іменники: разом, окремо, та з дефісом" (Навчально-методичний посібник: Методика реалізації Українського правопису в новій редакції у закладах загальної середньої школи/ В.М.Терещенко, А.О. Панченков, –Харків: Соняшник, 2019, с. 74-79).
2. Перепишіть, розкриваючи дужки.
1. (Пів) ночі, (пів) ескадрона, (пів) Миргорода, (пів) Острога, (пів) пляшки, (пів) оберт, (пів) лимона, (пів) Венери, (пів) овал, (пів) вікна, (пів) автомат.
3. Перепишіть, розкриваючи дужки.
1. (Напів) темрява й тиша панували у морі (М.Трублаїні). 2. На дошці ще лишився (напів) стертий дитячий малюнок крейдою (О. Довженко). 3. Якісь думки снуються в голові, (напів) журливі і (напів) свідомі (М. Рильський). 4. Мавка поволі вибирає (напів) зів'ялі квітки з пожатого жита (Леся Українка). 5. Що вчора мірою було – (пів) міри стало нині, немов щодня нове крило дарується людині (М.Рильський). 6. (Пів) усміх викривав губи Бондаря (С. Журахович).
4. Ознайомитися із написанням складних числівників і займенників (Навчально-методичний посібник: Методика реалізації Українського правопису в новій редакції у закладах загальної середньої школи/ В.М.Терещенко, А.О. Панченков, –Харків: Соняшник, 2019, с. 79-81).
5. Перепишіть. Числівники запишіть словами.
1. Передові польські поети перекладали Шевченка ще з початку 60-х років минулого століття (М.Рильський). 2. Хоч було вже пізно, величезний 16-поверховий будинок гудів, як вокзал або аеропорт (П.Загребельний). 3. Не впізнаю себе сьогодні: чому мені, 60-річному дідові, стало враз жаль себе самого (Р.Іванчук). 4. Під липою, над самим джерелом, стояв 4-гранний камінь (І.Франко).
Домашнє завдання: Ознайомитися із написанням складних прикметників та прислівників, прийменників та часток за файлами (фото сторінок підручника), закріпленими в електронному листі із завданнями
Письмові відповіді надіслати на мою електронну адресу: iotova2020@ukr.net.
|