"Цікава орфографія"
9 клас
Тема: Систематизація та узагальнення вивченого
Завдання:
1. Розподіліть слова на дві групи: а) у яких спрощення приголосних передається на письмі; б) у яких не передається на письмі.
Ремісник, обласний, вісник, тріснути, тижневий, шістнадцятий, виїзний, щасливий, зап'ястний, міський, туристський, форпостний, кістлявий, навмисне, корисний, плюснути, шелеснути, брязнути, невістці, хруснути, улесливий, цілісний, прослати, шістсот, жалісний, кількісний, совісний, свиснути.
2. Скласти речення із словами захисник, корисний.
3. Утворіть нові слова, додаючи до поданих префікси без-, від-, під-, об-, воз, над-, роз-.
З'єднати, дарувати, звучний, ділити, бризкати, давати, Дніпрянщина, збройний, захисний, законний, зоряний, золочений, земельний, знайомитися, дерти.
4. Утворіть від іменників прикметники.
Туман, спина, весна, долина, день, ячмінь, камінь, закон, сон, рань, паркан, вино, злочин, вогонь, осінь, зміна, вікно, балкон, льон, глина, дерево, пісня.
5. Запишіть слова у дві колонки: 1) у які вставили м'який знак; 2) у які не треба вставляти м'якого знаку.
Кавказ...кий, тюр...ма, астрахан...ський, різ...бяр, камін...чик, ремін...чик, щіл...ний, емул...сія, мален...кий, щонаймен...ший, нян...чити, економіч...ний, шахтарс...кий, емал...ований.
Домашнє завдання: повторити правила, вивчені упродовж навчального року.
Письмові відповіді надіслати на мою електронну адресу: iotova2020@ukr.net.
|