Іотова Л.М.
Літературне читання
3 клас
Тема: Урок позакласного читання. Микола Магера, оповідання "Он як буває"
Завдання:
1. Повторити зміст оповідання "Он як буває".
ОН ЯК БУВАЄ (Микола Магера)
Андрійко дуже зрадів, коли над вікном, що виходило на балкон, ластівки облюбували собі куточок під домівку. Він не раз спостерігав, як пташки у дзьобах звідкілясь носили болото, соломинки і, немов справжні муляри, будували собі овальне гніздечко.
Щоранку хлопчик прокидався від голосного ластів’ячого щебету. Вибігав на балкон і радісно вітався:
— Доброго ранку, ластівочки!
І пташки ніби розуміли його мову, бо ще голосніше співали.
Одного разу, коли мама господарювала на кухні, а батько пішов до магазину, Андрійко вийшов на балкон. Здивувався, що вже не чути пташок. Потім пригадав, як кілька днів тому тато казав, що скоро в гнізді будуть маленькі ластів’ята. Почав допитуватися в нього, чи можна буде їх побачити, і тато запевнив, що пташенята самі виглядатимуть з гнізда. Тепер же треба менше бувати на балконі, щоб не лякати Їхніх батьків.
«А що, коли я зазирну у гніздо? Це ж зовсім невисоко. І якраз птахів немає, мабуть, полетіли кудись. Що там у гнізді? Може, вивелися маленькі ластів’ята?» — подумав Андрійко.
Він швиденько виніс стілець, став на нього і рукою торкнувся гнізда. Аж раптом звідти з відчайдушним криком вилетіла ластівка. Хлопчик з переляку ледве не впав зі стільця. Десь узялася ще одна птаха — і закричали, затужили вони на весь білий світ. Андрійкові злізти б зі стільця, піти геть, однак цікавість перемогла, як це часто з ним бувало. Він став навшпиньки, дотягнувся до гнізда і хотів засунути в отвір пальці. Та ластів’яча хатина раптом відірвалася від стіни і впала.
Хлопчик кинувся до понівеченого гнізда і злякано закричав:
— Ой мамочко, таточку, рятуйте-е-е!
На крик прибігла з кухні мама, з’явився задиханий тато. Обоє осудливо дивилися на Андрійка, а той плакав гіркими сльозами над побитими пташиними яєчками.
Чи не вперше його ніхто не втішав.
2. Переказувати оповідання (усно).
3. Виконати завдання (письмово).
Завдання
1. Визнач жанр прочитаного твору.
А оповідання;
Б народна казка;
В авторська казка.
2. Від чийого імені ведеться розповідь у творі?
А від імені Андрійка;
Б від імені автора;
В від імені мами.
3. Де ластівки збудували гніздечко?
А над вікном, що виходило на балкон;
Б над вікном, що в кухні;
В над вікном магазину.
4. Що зробив хлопчик ластівкам?
А допоміг збудувати їм гніздечко;
Б прогнав їх із гніздечка;
В зруйнував їхнє гніздечко.
5. Яке прислів'я виражає головну думку твору?
А Горобець – молодець, а ластівка краща;
Б Нічого не руйнуй і братів менших шануй;
В одна ластівка весни не принесе.
6. Які слова дібрав автор, щоб передати горе птахів? Запиши.
7. Віднови правильну послідовність пунктів плану до змісту твору. Простав цифри.
□ Скоро в гнізді будуть маленькі ластів'ята.
□ Андрійкова цікавість перемогла.
□ Гіркі сльози хлопчика.
□ Андрійко дуже зрадів ластівкам.
8. Як поставилися батьки до вчинку Андрійка? Чи шкода тобі Андрійка? Чому? Відповіді запиши реченнями.
Домашнє завдання:
1) опрацювати підсумкові запитання і завдання (усно, с.173).
Письмові відповіді надіслати на мою електронну адресу: iotova2020@ukr.net.
|