Літературне читання
3 клас
Тема: Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота. Навичка читання вголос (усно)
Завдання:
1. Прочитати поданий текст. Позначити прочитане за хвилину олівцем чи ручкою.
Одвічні символи
Рушник на стіні. Давній наш звичай. Не було, здається, в Україні жодної оселі, котрої не прикрашали б рушниками.
Хай то буде одинока хатина вдови чи тісна багатодітна оселя - всюди палахкотіли багатством барв рушники. Хата без рушників, − казали в народі, − що родина без дітей.
По тому, скільки і які були рушники, створювалася думка про жінку, її дочок. Ніщо так не говорило про жіночу вправність, працьовитість, як ці вимережані рушники.
Хліб і рушник – одвічні символи.
Хліб-сіль на вишитому рушнику були високою ознакою гостинності українського народу. Кожному, хто приходив з чистими помислами, підносили цю давню слов'янську святиню.
Прийняти рушник, поцілувати хліб символізувало пошану тим, хто підніс або виростив хліб. Цей звичай пройшов віки і став доброю традицією і в на час.
За Василем Скуратівським
2. Письмово виконати завдання на розуміння прочитаного. Відповіді запишіть словами чи словосполученнями або реченнями.
- Який наш давній звичай?
- Що казали про хату, яка була без рушників?
- Про кого створювалася думка за кількістю та красою рушників?
- Які одвічні людські символи?
- Що означає хліб-сіль на вишитому рушнику?
- Що означає прийняти рушник, поцілувати хліб?
Домашнє завдання:
1) перелік творів для читання влітку (хрестоматія сучасної української дитячої літератури, с. 186-187);
Письмові відповіді (прочитаний текст, відповіді на питання) надіслати на мою електронну адресу: iotova2020@ukr.net.
|