Українська мова
5 клас
Тема: Повторення й узагальнення вивченого в кінці року. Синтаксис і пунктуація. Написання речень і текстів з поясненням написання слів та вживання розділових знаків
Завдання:
1. Вправа 531, 532 (письмово).
2. "Лінгвістична задача". Розставте розділові знаки в поданому реченні.
Учителька сказала Олесі ставлю дванадцятку Андрію, а тобі потрібно ще попрацювати над завданнями.
3. Зробіть звертання підметом.
Діти, любіть свій рідний край.
4. Уведіть у речення вставне слово, що виражає почуття жалю.
Я не був на екскурсії.
5. Перетворіть просте речення у складне. Зробіть письмовий синтаксичний розбір складного речення.
Треба добре вчитись і все знати.
Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи (повторити вивчене про складні речення, пряму мову, діалог, §42-44, с. 215-222)
Письмові відповіді надіслати на мою електронну адресу: iotova2020@ukr.net.
Українська мова
5 клас
Тема: Контрольна робота з теми "Складні речення. Пряма мова. Діалог. Повторення й узагальнення вивченого в кінці року"
Завдання:
Виконати письмово тестові завдання.
1. Складним називають речення:
А у якому є вставні слова
Б у якому одна граматична основа
В яке утворене з двох або кількох простих
Г у якому є однорідні члени речення
2. Речення І гукнуло військо хором: "Ми готові йти до бою..." побудоване за схемою:
А Са: "Пм..."
Б СА: "Пм!"
В "Пм", - са
Г "ПМ!" – са
3. Перед кожною реплікою діалогу ставлять:
А кому
Б тире
В двокрапку
Г лапки
4. Позначте рядок, що містить складне речення:
А Упертість і труд усе перетруть.
Б Скоро казка мовиться, та не скоро діло робиться.
В Робить за одного, а їсть за трьох.
Г Село лежить у голубих снігах.
5. Речення Бджола нектар щодня у вулик носить, за це платні від нас не вимага (Р.Качурівський) є:
А розповідним, складним
Б спонукальним, складним
В спонукальним, простим
Г питальним, простим
6. Пряма мова береться в:
А дужки
Б лапки
В тире з обох боків
Г коми з обох боків
7. Познач речення з прямою мовою (розділові знаки знято):
А Ведмідь запитує ведмедицю чому вона весь час мовчить (С.Пушик).
Б Не той розумний – дурень знає і скаже світові всьому, як скрізь ведмідь той мед тягає (Л.Глібов).
В Зайшли в гущавину коли це з-за кущів ведмідь одразу заревів (Б.Грінченко).
Г Буркотить незадоволено ведмідь Чим би це мені солодким закусить? (Н.Забіла)
8. Діалог – це:
А зв'язне висловлювання однієї особи
Б різновид прямої мови, що передає розмову двох або кілька осіб
В слова, що вказують, кому належить пряма мова
Г група речень, об'єднаних змістом і головною думкою.
9. Спиши речення, розстав розділові знаки.
- Сонце заходить гори чорніють пташечка тихне поле німіє.
- Трохим крізь сон почув як двері від повітки скрипнули і зараз відкрив очі.
- Липа цвіте так буйно й розкішно що все місто плаває в задимленому мареві.
- Галина Павлівна повідомила що лелеки прилетіли і потребують нашої допомоги.
10. Продовж складне речення Кружляють у веселому танку найдрібніші сніжинки... так, щоб його частини з'єднувалися за допомогою сполучника. Накресли схему складного речення.
1-8 завдання – по 1 балу за кожну правильну відповідь; 9,10 завдання – по 2 бали за правильні відповіді.
Домашнє завдання: повторити правила, вивчені впродовж навчального року.
Письмові відповіді (тест) надіслати на мою електронну адресу: iotova2020@ukr.net.
|