Тема. Розвиток зв’язного мовлення на тему «Ми — школярі». Формування аудіативних умінь за віршем О. Овчар. Практичне ознайомлення з поняттями «наголос», «наголошені», «ненаголошені звуки», «м’які приголосні».
- Повторення:
- Перегляньте відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=Fmsu3LQroRs.
- Пригадайте, які ви вже знаєте звуки? (голосні та приголосні)
- Як вимовляються голосні звуки? (виштовхуючи повітря з легень)
- На письмі ми умовно позначаємо голосні (кружечком), а приголосні (горизонтальною смужкою).
- Робота із загадкою.
— Послухайте загадку, запишіть звукову схему слова-відгадки.
Не дерево, а з листочками, не сорочка, а зшита, не людина, а розказує, уму-розуму навчає. (Книжка)
- Послухайте вірш про маленьку школярку-першокласницю.
Наталочка-школярочка
Вже ростом немала.
Вона цієї осені
У перший клас пішла.
В дарунок першокласниці
Щасливий день приніс
І соковиті яблука,
І золото беріз.
Натусею пишалися
У пишному вбранні.
До неї все промінялось
У рідній стороні.
Вона ішла веселою
По райдужній землі
І з нею привіталися
Курливі журавлі.
М. Сингаївський
- Який подарунок приніс дівчинці день, коли вона пішла в школу?
4. Слухання–аудіювання за віршем О. Овчар (с. 10).
• Словникова робота.
Кренделик — це виріб із тіста, за формою нагадує вісімку.
Гоноровий — знатний, багатий.
• Слухання–розуміння вірша О. Овчар
5. Сьогодні ми будемо вчитися вимовляти слова з м’якими приголосними звуками.
- Ознайомлення з м’яким приголосним звуком.
- Перегляньте відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=sxJIiKCpBRI&ab_channel=%D0%92%D1%96%D1%80%D1%82%D1%83%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B0%D0%A8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0
- М’які приголосні звуки у звуковій схемі позначаємо [=].
6. Ознайомлення учнів із поняттям «наголос».
- Перегляньте відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=tfxTNhVCwt4&ab_channel=%D0%9C%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D0%B8%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%8F%D1%82%D1%91%D1%82%D1%83%D1%88%D0%BA%D0%B8%D0%A1%D0%BE%D0%B2%D1%8B , запам’ятай: той склад, у якому є наголошений звук, називається наголошеним. Наголос над складом ми будемо позначати маленькою рискою з верху над наголошеною літерою.
|