Тема: Розвиток зв’язного мовлення на тему «Знайомимося: я і моя родина». Формування аудіативних умінь за змістом тексту В.Гринька. Практичне ознайомлення зі словом. Умовне позначення слова.
- Слухання — розуміння — аудіювання на змісті вірша В. Гринько
Ще в колисці немовля
Слово «мама» вимовля.
Найдорожче в світі слово
Так звучить у рідній мові:
Мати, Матінка, Матуся,
Мама, Мамонька, Мамуся!
Називаю тебе я,
Рідна ненечко моя!
В. Гринько
— Якими словами, окрім слова «мама», ти ще можеш називати свою матусю?
2. Робота над розворотом «Букваря».
— Послухайте вірш про сім’ю й запам’ятайте тих, хто є членами родини.
3. Читання й аналіз вірша В. Гринько (с. 4–5), (батьки зачитують).
4. Бесіда за змістом вірша В. Гринько.
— Хто є членами сім’ї? З якими почуттями розповідають про своїх рідних.
5. Фізкультхвилинка.
Встало вранці ясне сонце,
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Будем дружно присідати,
Сонечко розвеселяти:
Встали — сіли, встали — сіли,
Бачите, як розвеселили.
6. Робота над розворотом «Букваря» (с. 4–5).
Розгляд та обговорення світлин, на яких зображені родини (с. 5).
Хто зображений на малюнках? Що роблять члени родин? Що збирають у саду?
Як називають одним словом яблука, груші, сливи? Як називають одним словом картоплю, капусту, моркву? Які в них спільні ознаки?
— Назвіть фрукти, які намальовані під світлинами родин. Отже — це фрукти. Усе, що нас оточує — це предмети, а кожен предмет має назву. Назву предмета ми передаємо словом. 7. Умовне позначення слова (с.5).
8. Логіко-мовленнєва гра «Групуємо предмети» (фрукти, птахи).
9. Розгляд малюнків птахів: які птахи зображені на малюнках? Чому ми можемо сказати , що це сім’ї?
10. Підсумок уроку: - Сьогодні ви дізналися, що навколо нас є предмети, і кожен предмет має свою слово– назву. Ми познайомилися із вами ближче, кожен з вас розказав про свою родину. Про чиї родини, окрім людей, ви дізналися з підручника?
|