Тема: Розвиток зв’язного мовлення на тему «Ми — школярі». Правила під час письма. Закріплення понять «наголос», «голосні», «приголосні м’які», «склад», «слово», «звукові схеми слів». Підготовчі види письма: обведення контурів малюнків, розмалювання. Письмо петлі з переходом через верхню рядкову.
І. Повторення вивченого
1. Звукова хвилинка.
— Сьогодні наша звукова хвилинка буде присвячена звукам природи, які ми називаємо немовними. Чуєте назву предмета, відображайте його дію звуками.
— Падає великий град. (Ду-ду-ду).
— Сигналить машина. (Ту-у-у).
- Проїжджає поїзд. (Чух-чух-чух).
- Проїжджає трактор. (Др-р-р).
2. Читання вірша Н. Кирян «Миколка-першокласник».
Перший раз малий Микола
Став збиратися до школи.
Олівця поклав у сумку,
Книги, ручку, зошит, гумку,
М’яч, перо, граблі, подушку,
На обід м’яку пампушку,
Двох ведмедиків, лопату,
Білочку руду хвостату,
Лук, і стріли, і рушницю,
Ще й пухкеньку паляницю,
Ще стільця, стола і парту,
І географічну карту,
Трактора, машинку, мило —
Вже й надворі звечоріло.
Сів Миколка, дума думку:
«Чи усе поклав у сумку?»
— Що зайвого поклав у сумку Миколка?
3. Групування предметів.
Гра «Вилучи «зайве».
Альбом, олівець, зошит, груша.
Стіл, парта, дошка, морква.
4. Поділ слова на склади.
— Поділіть слово бабуся на склади.
Скільки складів у слові? (Три).
— Використайте питальну інформацію до слова.
Ось так: Бабу-у-уся?
— Який звук промовляється голосніше? ([у]).
Цей звук наголошений. Отже, і склад -бу- теж наголошений.
- Зроби моделювання слова «бабуся».
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
Гра «“Влови” другий склад слова».
Ма-ли-на, ли-па, ма-ши-на, пар-та, сли-ва, сон-це, О-ле-на.
|