Тема: Розвиток зв’язного мовлення на тему «Моє дозвілля». Формування аудіативних умінь за текстом З. Мензатюк. Досліджуємо мовні явища: слова–назви ознак предметів, слова, протилежні за значенням (18-19)
І. Повторення вивченого матеріалу.
1. Гра «“Зайве” слово»
— Послухайте ланцюжки слів, знайдіть «зайве», поставивши до нього питання.
1. Корова, свиня, дуб (хто?).
2. Парта,тарілка, сестра (що?).
3. Трамвай, тролейбус, ластівка (що?).
4. Автомобіль, горобець, зозуля (хто?).
5. Співає, читає, орел (що робить?).
6. Спати, мак, писати (що робити?).
2. Слухання–аудіювання за віршем О. Орача «Галя-невстигаля»
— Галю, вставай, одягайся
Та швидше до столу!
— Галю, мерщій убирайся,
Бо спізнишся в школу!
Галя вилежує, ніжиться і позіхає,
Довго з портфелем вовтузиться
І — не встигає.
В школі дзвінок продзвенів
І давно почалися уроки.
А коридором — чиї то?
– Лунають поспішливі кроки.
Клас уже знає:
Це знову спізнилася Галя.
Ні, недаремно прозвали
Її Невстигаля.
Обговорення вірша.
— Чому Галю прозвали Невстигаля? Чому дівчина спізнювалася, як ви думаєте? Чим можна допомогти Галі? Що ви порадили б дівчині? Як ви збираєтеся до школи? Що ви любите їсти на сніданок? Хто вам допомагає збиратися в школу? Коли ви збираєте рюкзак — уранці чи ввечері?
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
— Ми вже вивчили що таке слова, на що вони вказують. Сьогодні ми продовжимо їх вивчати. Я називатиму слова, а ви ставте питання до них.
Вишня (що?), трава (що?), малює (що робить?), сова (хто?), зошит (що?), бігти (що робити?), рибалка (хто?).
2. Робота з загадками.
Взимку білий, влітку — сірий,
Довгі вуха, куций хвіст,
Боягуз під кущ заліз. (Зайчик)
— Якого кольору хутро зайця взимку? Улітку? Які в нього вуха та хвіст? Усі ці слова вказують на ознаки зайця.
Сіренька, маленька, хвостик тоненький;
Все, що знайде, прогризе і від котика втече. (Миша)
— Яка миша? (сіренька, маленька) — ці слова вказують на ознаки миші.
3. Що таке ДОЗВІЛЛЯ?
— Дозвілля — це час, вільний від роботи, занять, будь-якої справи.
- Як ти проводиш своє дозвілля?
5. Робота з розворотом «Букваря» (с. 18).
Аналіз кожної світлини. Звернути увагу на світлину, на якій зображено дитину з обмеженими можливостями.
6. Слухання–аудіювання тексту за З. Мензатюк.
— Про що йдеться в тексті? Якого кольору були сукні в царівенбарв? Чи стала клумба красивіша після мандрів царівен-барв?
7. Аналіз ознак за кольором, смаком, розміром (с. 19).
Троянда (яка?) червона, велика, красива, запашна.
Соняшник (який?) великий, жовтий, красивий, високий, корисний.
Дзвіночок (який?) малий, блакитний, красивий, лісовий.
(Що?) лимон (який?) кислий.
(Що?) мед (який?) солодкий.
Висновок: слова–назви ознак солодкий — кислий — протилежні за значенням.
|